מידעונים

חדשות מן העולם

30.12.19 / 10:26
חדשות מן העולם
30.12.19
חדשות מן העולם

ששת האתגרים העומדים בפני  "Smart ports"

מתוך אתר: https://www.docksthefuture.eu

 

הטכנולוגיות בתחום הנמלים מציעות הזדמנויות גדולות, אך מציבות אתגרים מורכבים. בכתבה זו מנסים נציגי מערכות מידע בנמלים גדולים ברחבי העולם (רוטרדם, אנטוורפן, סינגפור וכו') לתת את דעתם על האתגרים הצפויים בתחום.

לדוגמה: איזו השפעה תהיה לטכנולוגיה על תהליכי ניהול הנמלים, כיצד ישפיעו שינויים אלה על האבטחה וכו'.

 

מודל הנמל החכם (THE SMART PORT MODEL):

הרעיון של "נמלים חכמים" מבסס את ההובלה הימית והשרשרת הלוגיסטית על שינויים ביישום טכנולוגיות מתקדמות כמו אוטומציה, כלי רכב ללא נהגים, Blockchain ו- Internet of Things בפעולות הנמל. על ידי אימוץ אסטרטגיית ארוכת טווח זו באופן הדרגתי הנמלים יוכלו "להציע שירות ללא הפסקה, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, במהירות וביעילות רבה יותר," אומרת קטלינה גרימלט, סמנכ"ל נמל ברצלונה.

 

אבטחת סייבר (CYBERSECURITY):

חיבור אנשים, חברות ומוסדות לחפצים וכלי רכב יביא לעלייה אקספוננציאלית בכמות הנתונים המועברת בין פלטפורמות ונמלים. ולכן ביטחון הוא אחד האתגרים הבולטים ביותר. אנחנו לא רק צריכים להבטיח שניתן יהיה להעביר במהירות וביעילות את זרימת הנתונים המאסיבית הזו, יש לעשות זאת גם בצורה סטנדרטית ובטוחה לחלוטין. זה אחד הדאגות העיקריות שהביע לאנס קאנשירו, סמנכ"ל הכניסה לנמל לוס אנג'לס: "כל בעלי העניין בנמל הולכים להתחיל לייצר ולשתף הרבה יותר נתונים במקומות שונים. נתונים אלה מגיעים כעת במגוון פורמטים. עלינו לתקן את הפורמטים האלה כדי שהנתונים יוכלו לזרום בין יציאות ופלטפורמות שונות, תהליכי דיגיטליזציה יובילו לעלייה בצרכי אבטחת הרשת שלנו, שיש לטפל בהם לא רק ברמה האישית אלא גם כמערכת, כחלק מסדרת רשתות המחוברות ביניהן."

 

BIG DATA (APPLICATIONS BASED ON BIG DATA):

הגידול בכמות הנתונים יכול לשפר תהליכים ולהפוך אותם ליעילים יותר. למעשה, ניתוח נתונים בשילוב עם למידה מעמיקה יכול להוביל אותנו ליצירת מערכות חיזוי, אשר צופות תגובות ותקריות ומסייעות לקבוצות אינטרס עם קבלת החלטות. למידה זו תועיל במיוחד לנמלים בשרשרת הלוגיסטית, עם זאת, יישום אפליקציות מסוג זה מחייב שינוי תרבותי במגזר, כאשר כל המעורבים מסכימים לשתף נתונים בצורה שקופה ובטוחה.

 

טכנולוגיית ה BLOCKCHAIN :

המומחים צופים כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין אמורה לשנות שורה שלמה של מגזרים: החל מהפיכת פעולות פיננסיות לבטוחות ואמינות יותר ועד פיתוח חוזים חכמים. דמיינו למשל תהליך אוטומטי להחלפת סחורות או שירותים בין חברות, מבוזרים, שקופים ובלתי ניתנים לשינוי בזכות טכנולוגיה זו.

 

Blockchain (המשויך למערכות מידע גיאוגרפיות ואינטרנט של הדברים) יכול להיות מיושם לבקרה בטוחה אחר מטענים בתוך מכולות והדבר יהיה שימושי במיוחד אם המטען הזה מתכלה או שיש לשמור עליו בתנאים ספציפיים (למשל, מכולות בקירור). ניתוח נתונים בשילוב עם למידה מעמיקה יכול להוביל אותנו ליצירת מערכות חיזוי, אשר צופות תגובות ותקריות ומסייעות בקבלת החלטות.

 

מערכות מידע גיאוגרפיות עם ערך מוסף:

כיום לכולם ברור כי הידיעה בדיוק היכן מטענים, מנופים או כלי רכב נמצאים בכל זמן נתון היא מכריעה לניהול הנמל. לפיכך, פיתוח מערכות המבוססות על מיקום גיאוגרפי עשוי לסייע להאיץ תהליכים ולשנות את הדינמיקה של הנמל: החל מניטור מפורט של מצב המטען ועד לאפשרות לפקח על כלי רכב, ולאפשר אוטומציה של משימות מסוימות. כך למשל השימוש בכלי שיט בלתי מאוישים בנמל אנטוורפן, כפי שהוסבר המנכ"ל פיט אוסטלה'לה. בנמל הבלגי משתמשים בסירות אלה למפות את עומק הנמל. "בדרך זו אנו יכולים לבצע מדידות כמעט בזמן אמת, 24 שעות ביממה ובעלות נמוכה, בזכות סירה אוטומטית קטנה עם חיישנים." יתר על כן, לסירה זו אין כמעט טביעת רגל פחמית, מכיוון שהיא מצוידת בפאנלים סולאריים אשר מספקים את כל הכוח הדרוש לה.

שימוש בטכנולוגיה זו יכולה להעיר מחדש מסורת ישנה בהולנד: הובלת סחורות על התעלות, באופן בר-השגה, בר-קיימא.

 

מערכות ניהול תעבורה:

המחויבות לתעבורה מהירה יכולה להיות בעלת תופעות לוואי שליליות לסביבת הנמל. מכולות המגיעות אל הטרמינלים ויוצאות מהן עלולות להגביר את הפקקים,  וזיהום האוויר סביב הנמל. מערכות שער חכמות היו התגובה שרשויות נמל רבות השתמשו בהן כדי לטפל בבעיה זו.

דניאל אוליבר מנמל מונטראול: "באמצעות חיישני תנועה, מצלמות שקוראות לוחיות רישוי וטכנולוגיית RFID, אנו יכולים לפקח על כניסות, יציאות ופעולות של משאיות. מידע זה בזמן אמת משותף עם נהגים וחברות תובלה, כך שהם יכולים לראות את תנאי התנועה האמתיים במסופי המכולות במונטריאול בכל זמן נתון. כלי זה עוזר להם לקבל החלטות ולמעשה אפילו עוזר לנו להפחית את טביעת הרגל הפחמית שלנו."

 

לכתבה המלאה: https://www.docksthefuture.eu/trends-2019-the-six-challenges-facing-smartports-according-to-cios-at-large-international-ports/

 

 

×