מידעונים

נושאים בעבודה

30.12.19 / 10:01
נושאים בעבודה
30.12.19
נושאים בעבודה

חומ"ס

מחשוב טופס בקשת היתר טעינת חומ"ס למכליות

בדומה לפיתוח שבוצע והושק בשנת 2019 בו יכול סוכן האנייה להגיש בקשה לטעינת אנייה עם מכולות חומ"ס בצורה מקוונת ע"י השירותים המקוונים של תס"ק- ים, אנו מתכוונים להרחיב את השרות כך שיאפשר גם הגשה ואישור/דחייה של טעינת מכלית. בדומה למה שבוצע עבור אניית מכולות, יוכל מפקח רספ"ן לצפות בבקשה שהגיש הסוכן עם המסמכים הנלווים כדוגמת ה- SHIP PLAN ולאשר או לדחות אותה. הודעה תואמת תישלח במייל לסוכן האנייה, שיוכל להדפיס את ההיתר מתוך המערכת במשרדו.

שלב זה נמצא כעת בבדיקות אחרונות ויעלה לאתר בקרוב.

 

מחשוב טופס MULTIMODAL לדיווח הצהרות חומ"ס למטעני שטעון

פיתוח אפשרות לדווח הצהרות חומ"ס למכולות בשטעון אותן מגיש סוכן האנייה למפקח רספ"ן כדי לקבל אישור טעינה.

בהמשך לדיונים שהתקיימו בלשכת הספנות , יוכלו סוכני אניות לדווח את הצהרות החומ"ס למכולות בשטעון באמצעות השירותים המקוונים של תס"ק-ים או באמצעות מסר אלקטרוני. מפקחי רספ"ן יוכלו לצפות ב- PDF  של טופסי ה- MULTIMODAL שתייצר המערכת כחלק מתהליך מתן אישור לחברות הנמל לטעינת האנייה.

 

התממשקות לקבלת אישור על תשלום בבקשת היתר טעינת חומ"ס

בבקשת היתר טעינת חומ"ס הממוחשב שממלא סוכן האנייה, הוא נדרש לכתוב את מספרי הקבלות ששילם בגין בקשת היתר הטעינה ואגרת השגחה. עם הפעלת המודול הממוחשב בייצור, יפותח ממשק למערכות רספ"ן בו ניתן יהיה לאמת את מספרי החשבוניות הללו, ולקצר את זמני בדיקת בקשות הטעינה ברספ"ן.

 

יצירת רשימת הטעינה (טופס התוספת החמישית לתקנות)

ע"פ תקנות הנמלים נדרש סוכן אנייה לצרף לבקשת טעינת אניית חומ"ס גם רשימת טעינה. מאחר וכל הצהרות החומ"ס משודרות כיום באמצעות השירותים המקוונים של תס"ק- ים, אנו מתכוונים ליצר את הרשימה מתוך נתוני המערכת.

 


 

סוכני מכס

פיתוח שרות מקוון לסוכני מכס לדיווח מסר בקשה להוצאת מטען

כיום רק במערכת מובילים בשירותים המקוונים של תס"ק-ים ניתן לדווח פרטי נהג בהוצאת מטען כללי. אנו מתכוונים להרחיב את השירות גם לסוכני מכס באמצעות הוספת שירות מקוון ייעודי בו גם סוכני מכס יוכלו  לשדר בקשה להוצאת מטען כללי כמסר מקדים

 


 

סוכני אנייה

פיתוח תהליך ממוחשב למתן היתר הפלגה

יצירת פלטפורמת מידע עדכנית משותפת לכול משתתפי תהליך יציאת אנייה מהנמל, אשר תחליף את תהליך העבודה הקיים היום (שיחות הטלפון, הפקסים והמיילים)  ומתוך ראיה מערכתית שתאפשר את יישומו בכלל הנמלים והמקשרים הימיים במדינה.

כל המידע שיועבר בין הגורמים יהיה מעודכן  ומוצג  ON  LINE , על מנת להציג שקיפות מלאה  לכול משתתפי התהליך ותוך שימוש במסרים הקיימים היום. אלו  יורחבו על מנת לתת מענה לכלל הגורמים, כולל הצגת סטאטוס הטיפול בבקשת היתר ההפלגה.

 

צפי אנייה, נמל אשדוד

דיווח צפי אנייה לנמל אשדוד וקבלת משוב אונליין לאחר פתיחת האנייה בכל המערכות התפעוליות בנמל. בתצורה זו ידע סוכן האנייה כי נתוני הצפי נקלטו באופן תקין בכל המערכות בנמל.  השירות נמצא בשלבי בדיקות.

 

היערכות למתקפת סייבר

בהמשך למתקפות סייבר על חברות ספנות הוסכם לקדם שירות חדש עבור סוכני אנייה .

בסיוע תס"ק-ים מופו המסרים הקריטיים בין סוכני האנייה לנמל שיאפשרו רציפות עבודה. הוסכם כי תס"ק-ים יאפשרו לסוכני אנייה בתהליך היבוא לדווח מצהרים/פקודות מסירה באמצעות טעינת קובץ אקסל ובתהליך הייצוא טעינת קובץ אקסל לדיווח בוקינג.

יוגדר פורמט אחיד של קובץ אקסל אותו ימלא סוכן האנייה ויוכל לטעון למערכת תס"ק-ים, הקובץ יומר למסרים ויועבר למכס/נמלים כפי שמועבר היום. הנושא נמצא בשלב הבדיקות.

 

הוספת סוגי אניות בתהליך פתיחת אנייה חדשה

בתהליך פתיחת אנייה חדשה מתקבלים מלוידס סוגי אניות שאינן קיימים בטבלה הקהילתית כדוגמה: Livestock Carrier ,  Chemical/Products Tanker   יש להוסיף שדה במסך פתיחת אנייה שיתאכלס ממערכת לוידס ויבצע המרה לסוג אנייה קיים בטבלה סוג אנייה.

 

לשונית לתכנון פריקת אניית מטען כללי וביטוח בדיווח הצפי

הוספת מידע על מטען כללי ופרטי ביטוח בדיווח צפי אנייה בשירותים המקוונים.

 


 

כלי שייט קטנים

פיתוח ממשק אוטומטי להעברת מידע למערכות מכס וחיל הים

בשנת 2020 אנו מתכוונים לפתח מסר אלקטרוני שיכיל את דיווחי כלי השייט הקטנים ויועבר ישירות למערכת חיל הים ומערכת "שער עולמי" של המכס כולל קבלת התרות.

 


 

נמלים/מסופים

מחשוב תהליך יציאת מכולה ממעבר יבשתי לנמל

הפיכת תהליך ידני לדיווח יציאת המכולה מהמעבר לנמל באמצעות פקס למסר ממוחשב.

לבקשת רשות המעברים וחברות הנמל הוחל באפיון מסר שיישלח מהמעברים לנמל עם פרטי המכולה המיועדת להיכנס לנמל. לאחר אישור האפיון יחל שלב הפיתוח בגופים הללו.

 

ליווי המפעילים החדשים בפיתוח תמיכה בתהליכים הקהילתיים

מפעילי הנמלים החדשים (נמל המפרץ ונמל הדרום) יתחילו את פעילותם בשנת 2021. לאור זאת מסייע צוות תס"ק-ים לאנשי מערכות מידע של הנמלים החדשים בנושאי תהליכי עבודה מול הקהילה, מבני מסרים וכו'. זאת כדי לאפשר צורת עבודה זהה של קהילת הים אל מול אותם נמלים.

 

מערכת בידוק אניות משא- הסתיים האיפיון

איחוד מערכת בידוק אוניות משא למערכת בידוק אוניות נוסעים.

כיום קיימות שתי מערכות לשימוש הנמל ו/או ביקורת גבולות. מערכת בידוק אוניות משא ומערכת בידוק אוניות נוסעים (נמצאת בפיילוט). על מנת  לייעל ולשפר את תהליכי הבידוק הנמלי והיות והתהליכים דומים הוחלט על איחוד מערכות תוך שימוש בתהליכים ומידע שעובר מרשות האוכלוסין במערכת בידוק אוניות נוסעים.

 

דיווח אתרי מסירה ממגורות אשדוד וסוג גרעין בתהליכים הרלוונטיים בקהילה

תס"ק- ים מקדם פיילוט בו ידווח סוכן האנייה במצהר על עסקאות המיועדות לממגורות אשדוד עם אתר מסירה ממגורות. במקביל ידווח גם את סוג הגרעין.
זאת בדומה למהלך שכבר עובד באופן שוטף מול ממגורות דגון בחיפה. בהמשך לדיווח של סוכן האנייה ידווח גם סוכן המכס בהצהרת היבוא את אותו אתר מסירה. מהלכים אלו מהווים תשתית הכרחית למיחשוב ממגורות דגון וממגורות אשדוד בהמשך.

 


 

נושאים כללים:

פרויקט track & trace

יצירת קשר מול מערכות קהילת ים בעולם לקבלת מידע על מטענים/אניות כדוגמת כניסה לנמל מוצא/טעינה בנמל מוצא או פריקה בנמל היעד. נתונים אלו יתווספו לסטטוס מכולה/סטטוס אנייה ויספקו מידע מלא יותר למשתמשים.

 

מחשוב שטר מטען: המשך פיתוח המערכת וגיוס לקוחות לביצוע פיילוט

פרויקט מחשוב שטר המטען מבוצע בשיתוף ארגון IPCSA  (International Ports Community Systems Association) המאגד 42 חברות בעולם המפעילות מערכות להעברת מסרים בסחר הימי/אווירי , המספקות שירותים למעל 250 נמלי ים ואויר. במסגרת הארגון תס"ק-ים מובילה מיזם לביצוע פיילוט להעברת שטר מטען ממוחשב בטכנולוגית בלוקצ'יין.

תס"ק-ים סיים את הפיתוח ואת גיוס שותפים לביצוע הפיילוט.

בשלב זה הצטרפו למיזם ה- PCS  של נמלי ברצלונה - Portic, טריאסט, ברמן - DBH ואודסה – PPL32-35. חברות הספנות: צים, מארסק בנק לאומי , DAMCO ,DSV. ובעלי מטענים: אדמה מכתשים, סנו, גלעם ו – U.M.S

כעת נמצאים בשלב למציאת משלוח רלוונטי בין השותפים לביצוע הפיילוט.

×