חומרים מסוכנים - חומ"ס
מחשוב בקשת היתר טעינת חומ"ס למכולות
בהמשך לפרויקט מחשוב דיווח הצהרות החומ"ס למכולות ומכליות, יכול כיום סוכן האנייה להגיש לרספ"ן בקשה להיתר טעינת מטעני חומ"ס באנייה באמצעות השירותים המקוונים של תס"ק-ים, ולשדרם ישירות לרספ"ן יחד עם כל ההצהרות.
לבקשה מצורפת תוכנית הטעינה, תעודת תקינות מבנה כלי השייט וכן Document Of Compliance For The Carriage Of Dangerous Goods
ברספ"ן מבוצעת בדיקה באם שולמו האגרות כנדרש. במידה ותוכנית הטעינה והמסמכים הנדרשים המצורפים תקינים, מאשר מפקח רספ"ן באמצעות המערכת את הבקשה ולאחר מכן עובר מסר אוטומטי למערכות ה- TOS בנמלים שמאפשר את תחילת הטעינה של האנייה.
שלב זה נמצא כעת בהטמעה בקרב המשתמשים וכבר זוכה לשיתוף פעולה מצד כל הגורמים הנדרשים לתהליך.
שלב זה הינו נדבך חשוב במחשוב החומרים המסוכנים שבסיומו לא יידרש סוכן האנייה להגיע פיזית למפקחי רספ"ן כדי לקבל את אישור הטעינה.
מערכת רישוי קהילתית
פיתוחים והתאמות לטובת בקשות חד יומיות
תמיכה בבקשות חד יומיות הדורשות אישור של מספר גורמים בנמל ע"י יצירת מנגנון אישורים בו מוגדרים הגורמים המאשרים בנמל. עם שליחת בקשת הכניסה ע"י המשתמש ועל בסיס מטרת הביקור ישלחו מיילים לגורמים המאשרים בנמל. הגורם המאשר בנמל יוכל לאשר או לדחות את הבקשה. בסיום ישלח מייל לגורם המוזמן שהבקשה שלו אושרה או נדחתה.
כלי שייט קטנים
דיווחי כניסה/יציאה של כלי שייט קטנים
בחודש מאי האחרון תס"ק-ים השיקה מודול המאפשר לבעלי כלי שייט קטנים להגיש ולעקוב אחר בקשות כניסה אל מדינת ישראל ויציאה ממנה.
המיזם נעשה בשיתוף עם כלל הגורמים הרלוונטיים לתהליך וביניהם: חיל הים, המכס, ביקורת גבולות והמרינות המהוות את שערי הכניסה למדינה: מעגנת שביט, הרצליה, אשקלון ואילת.
השימוש במודול החדש זוכה להיענות רבה של בעלי כלי השייט.
בין החודשים 5-10/2019 דווחו תנועות לכ- 300 כלי שייט במערכת.
כעת עדיין אנו נמצאים בשלב ייצוב המערכת. עד היום הוכנסו שיפורים רבים כגון: בקשת אסמכתא מחיל הים באמצעות המערכת, קבלת חיווי במייל וכן אפשרות דיווח של נתונים במכס.
דיווח אחיד של ריקון מנמל
הסדרת תהליך הריקונים בנמל
במהלך החודשים האחרונים הוצג בפורום הדיווח הבלתי אחיד בנושא ריקונים בנמל. בשיתוף עם נציגי המכס וחברות הנמל גובש תהליך אחיד ומסודר.
בתהליך החדש שכבר הופעל מדווח סוכן האנייה במצהר את המטענים המיועדים לריקון ואת המכולה ככזו האמורה להשתחרר כמלאה (מכולת DOOR). בהמשך ישדר סוכן האנייה לנמל את הבקשה לריקון בנמל.
כאשר המכס יאשר, יישלח מסר התרה לריקון לנמל שיוכל לבצע את פעולת הריקון בפועל.