מידעונים

חדש לשימושכם

בין החידושים: יישום אמנת SOLAS בנושא משקל מאומת; שירות חסימת מכולה במערכות נמל אשדוד לאחר קבלת שחרור על ידי המכס; טבלת אניות S14 עודכנה
04.04.17 / 16:18
  1. נמלי חדרה ואשקלון החלו לבצע תהליכים קהילתיים ממוחשבים בסחר הימי, לקבל ולשלוח מסריםבהמשך לפגישות שהתקיימו עם שני הנמלים בהובלת רספ"ן, סוכם כי הנמלים יחלו לפעול במתכונת מלאה של נמל בתהליכי הסחר. 

    כבר כיום הנמלים הללו שותפים לתהליך פתיחת אנייה חדשה ובהמשך יצורפו לתהליכי קבלת צפי אנייה ודיווח הצהרת בריאות, אנשי צוות ותהליכים נוספים.
     
  2. יישום אמנת SOLAS בנושא משקל מאומת - על פי האמנה הבינלאומית לבטיחות החיים בים SOLAS  – (International Convention for the Safety of Life at Sea), החל מיולי 2016 חלו תקנות חדשות לפיהן יש לשקול את כל מכולות היצוא המיועדות לטעינה. בדיונים שנערכו עם כל נציגי קהילת הים בראשותה של לשכת הספנות הוסכם כי כל המכולות הנכנסות במשאיות בשער הנמל ישקלו ע"י הנמלים. מכולות המגיעות לנמל ברכבת ישקלו ע"י הרכבת או המובילים הרכבתיים והנתונים יועברו לנמל. 

    במקרים בהם היצואן ישקול את המטען במשקל מורשה ומאושר, יוכל היצואן לדווח את משקל המכולה במסר תעודת אחסנה.  מבנה מסר עודכן באופן שיאפשר לסוכני המכס לדווח את השם ות"ז של אחראי למסירת המשקל המאומת אצל הלקוח, כולל מספר הרישיון למשקל שניתן ע"י משרד הכלכלה. להלן קישור למבנה המסר החדש

 

  1.  Ship Formalities
    דיווח רשימת אנשי הצוות (IMO FAL FORM: Crew List) עבור 87% מהפקידות של אניות בארץ בחודש ינואר 2017  הועבר הדיווח הנדרש לרשויות, ישירות מהאנייה, בצורה אלקטרונית דרך מערך תס"ק-ים.
    בוועידת FAL מאפריל 2016 הוחלט לחייב דיווח אנשי צוות בפורמט אלקטרוני החל מ- 1.2018.

    דיווח הצהרת בריאות – (World Health Organization:  Maritime Declaration of Health) כ- 88.4% מהאניות המגיעות לנמלי ישראל מדווחות ישירות מהאנייה, בצורה אלקטרונית דרך מערך תס"ק-ים למשרד הבריאות ולחברות הנמל (נכון לחודש ינואר 2017). 

 

  1. חדש בשירותים מקוונים תס"ק-יםמערכת סוכני אניותבקשה להוצאת מכולה ריקה, השירות נוסף לאור הבקשות שהתקבלו מסוכני האנייה. סוכן האנייה יוכל לשדר לנמל בקשה להוצאת מכולה ריקה עם פרטי המוביל.

 

  1. טבלת אניות S14 עודכנה. אניות שלא ביקרו בישראל ב- 12 השנים האחרונות נמחקו מהטבלה. סה"כ נמחקו 1650 אניות. המחיקה נעשתה בגלל ריבוי האניות ברשימה (מעל 9000 אניות) והצורך לשחרר מספרים רשותיים הניתנים לכל אנייה בכניסה לארץ.

 

  1. חדש בשירותים מקוונים תס"ק-יםשירות חסימת מכולה במערכות נמל אשדוד, לאחר קבלת שחרור, על ידי המכס  - במקרים חריגים בהם היה צורך לחסום מכולה לאחר קבלת שחרור היה על עובדי המכס להגיע לנמל כדי להיכנס למערכות הנמל ולחסום את המכולה. מעתה יוכלו עובדי המכס לבצע זאת בשירותים המקוונים של תס"ק-ים.

 

  1. שער עולמי – על פי הודעת המכס מועד סופי לעליה לאוויר הינו אוגוסט 2017, המכס קורא לקהילת הים ובמיוחד לסוכני המכס להשתתף באופן פעיל בפיילוט.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
×