מידעונים

נושאים בפיתוח

05.05.18 / 11:11
נושאים בפיתוח
05.05.18
נושאים בפיתוח
  1. מחשוב שטר מטען בטכנולוגיית Blockchain– תס"ק-ים קיים פגישות עם כל השותפים בתהליך העברת שטר מטען בארץ, עם מערכות דומות בחו"ל ועם לקוחותיהן. הפיתוח החל בחודש 04/2018 ואמור להסתיים בסוף חודש 05/2018. מיד לאחר מכן מתוכנן Proof of concept במסגרתו יונפק שטר מטען בישראל ויעבור את כל הדרך במערכת עד שהיבואן בחו"ל יעבירו לסוכן האנייה כדי להתחיל בתהליכי שחרור המטען. 
     
  2. בכנס של חברת STKI, חברת חקר שוק ואסטרטגית IT,  מול מעל 1,700 מובילי IT הציגו פרויקט זה כאחד הבולטים בתחום.

 

  1. שדרוג שירות מקוון לשליחת צפי לסוכני אנייה - השינויים פותחו ונמצאים בבדיקות אחרונות, צפי הפעלה תחילת מאי 2018:
  1. הצגה של כל דיווחי צפי הפתוחים/מבוטלים של הסוכן עם הכניסה למערכת.
  2. שליחת משוב ON LINEמחברת הנמל לשולח הצפי לאחר פתיחת הצפי בכל מערכות הנמל.  
  3. פתיחת צפי לאנייה לא תפעולית ללא מצהר (צפי פקטיבי) – היום נפתח צפי פיקטיבי על ידי חברת הנמל עבור אניות שאינן משדרות מצהרים.בעקבות המעבר של נמל חיפה למערכת אניות חדשה יתאפשר פתיחת צפי  פקטיבי דרך מסך הצפי החדש.כאשר מספר המצהר יוחזר ע"י הנמל עם הכניסה למסך מחדש..
  4. חדש לסוכני אנייה–  הגשת בקשה להיתר הפלגההעוברת לנמל חיפה ב-Web Service  ותשובת הנמל חוזרת ללקוח ב- Web Service  , נמצא בשלב בדיקות בבדיקות אחרונות , צפי הפעלה תחילת מאי 2018:.

 

  1. חדש לחברות התובלה  - שירות "בקשה להוצאת מטען כללי", עבור הוצאת מטענים מממגורות דגון חיפה וחברת נמל חיפה. בנמל חיפה ובממגורות מתוכנן להפעיל שרות נל"נ שיאפשר הוצאת מטען כללי/גרעינים ללא ניירת. במקביל לפיתוחים בנמל ובממגורות, הסתיים הפיתוח בשירותים המקוונים של תס"ק-ים וכעת נמצא בבדיקות, עם הפעלת השירות החדש יוכלו חברות התובלה להשלים פרטי תובלה לכל סוגי המטענים, מכולות ומטען כללי

 

  1. חומ"ס -אפשרות לדיווח הצהרות חומ"ס למכליות, נמצא בשלב פיתוח.

 

  1. בידוק נוסעים ואנשי צוות באניות נוסעים בשיתוף עם בטחון נמל ורשות האוכלוסין של מדינת ישראל  - הפרויקט נמצא בשלבי בדיקות אחרונים לפני פיילוט המתוכנן במהלך מאי 2018.

 

  1. מערכת רישוי בשירותים המקוונים של תס"ק-ים – תמיכה בכניסה חד יומית הדורשת מס' גורמים מאשרים בנמל – הסתיים אפיון החל פיתוח. 

 

  1. תיאום בין סוכן האנייה, רשות האוכלוסין וגורמי נמל בכניסה ויציאה של אנייה– בשלב כניסת האנייה לנמל ויציאתה נדרשים עובדי רשות האוכלוסין להגיע פיזית לאנייה.  הנמל לא יודע במרבית המקרים את מועד כניסת עובדי רשות האוכלוסין אשר תיאמו הגעה עם סוכן האנייה. על מנת לתאם בין הגופים השונים הוחלט להקים שירות מיוחד בשירותים המקוונים. השירות נמצא בשלב אפיון.

 

×