מידעונים

שירותים חדשים לגורמים בשרשרת הלוגיסטית

בין השירותים: חומ״ס, הפעלת מסרי בקשה לשחרור מטען ממסופים, אספקת צידה לאניות, תהליך ממוחשב למתן היתר הפלגה ועוד
30.12.20 / 19:14
שירותים חדשים לגורמים בשרשרת הלוגיסטית
30.12.20
שירותים חדשים לגורמים בשרשרת הלוגיסטית

חומ״ס:

כיום סוכני אניות של אניית מכולות חומ"ס (למעט מכולות בשטעון)  ומכליות אינם נדרשים להגיע לרספ"ן לקבלת היתרי טעינה. בבקשת ההיתר הממוחשב באמצעות מערכת השרותים המקוונים של תס"ק ים, מציין סוכן האנייה את מספרי הקבלות של תשלום בגין אגרת הטעינה וההשגחה (אם צריך).

לבקשת רספ"ן פותח ממשק למערכת הכספית הפנימית המאפשר לבדוק את נכונות מספרי החשבוניות ולקצר את זמן הבדיקה ואישור של המפקחים.

 


 

חברות תובלה:

הפעלת מסרי בקשה לשחרור מטען ממסופים

במהלך השנה ניתנה האפשרות לחברות תובלה לשדר באמצעות השירותים המקוונים של תס"ק-ים מסרי בקשה להוצאת מטען ממסופים כדוגמת אוברסיז ומסוף 207 . המהלך מאפשר דיגיטציה של תהליכי השחרור גם במסופים העורפיים בתהליכים של מטענים כלליים ולא רק במכולות.

 


 

מכס ונמלים

אספקת צידה לאניות:

סוכני האניות מזמינים ממחסנים המאושרים ע"י המכס צידה של מזון לצוות האניות. המכס מחשב את התהליך במסגרתו שולח מחסן הדיוטי פרי ממנו מושכים חלפים/מזון לאנייה מסר למכס עם פרטי הנהג, הרכב והאספקה שהוא מוביל. המכס מעביר את המסר לנמל.

הבודקים בשער הנמל נכנסים כיום למסכי השירותים המקוונים של תס"ק-ים, לצפות בפרטי הנהג והרכב שאמורים להופיע על הצג, כתוצאה ממסר מקדים, ולאחר בדיקה לאשר את כניסתו של הרכב והנהג.

פעולת האישור מחוללת מסר חוזר למכס.

 


 

סוכני אנייה

תהליך ממוחשב למתן היתר הפלגה

יצירת פלטפורמת מידע עדכנית משותפת לכל משתתפי תהליך יציאת אנייה מהנמל, אשר מחליפה את תהליך העבודה הקיים היום (שיחות הטלפון, הפקסים והמיילים)  ומתוך ראיה מערכתית שתאפשר את יישומו בכלל הנמלים והמקשרים הימיים במדינה והשינוי במבנה מחלקות הים.

כל המידע שיועבר בין הגורמים יהיה מעודכן  ומוצג  ON  LINE , על מנת להציג שקיפות מלאה  לכל משתתפי התהליך ותוך שימוש במסרים הקיימים היום. אלו  יורחבו על מנת לתת מענה לכלל הגורמים, כולל הצגת סטאטוס הטיפול בבקשת היתר ההפלגה.

 


 

צפי אנייה, נמל אשדוד-

כחלק מההתארגנות למעבר מחלקות הים, גם דיווח צפי אנייה לנמל אשדוד מאפשר כעת קבלת  משוב אונליין לאחר פתיחת האנייה בכל המערכות התפעוליות בנמל. בתצורה זו ידע סוכן האנייה כי נתוני הצפי נקלטו באופן תקין בכל המערכות בנמל. שירות זה נמצא בשלבי בדיקות.

 

 

 

שינוי מנגנון החתימה בדיווח מצהר ופקודת מסירה

בהמשך לפרויקט הפרדת רשת תס"ק-ים מרשת חנ"י ועם שינוי הטכנולוגיה, בוצע שינוי בתהליך חתימת המצהר ופקודת המסירה לסוכני אנייה/משלחים שמדווחים בתס"ק-ים. התהליך החדש מאפשר רמת אבטחת מידע גבוהה יותר ועבודה של הלקוחות עם גרסאות שונות של דפדפני אינטרנט (Explorer)

 


 

צירוף צרופות לתיקון מצהר באמצעות השר"מ

בעת תיקון מצהר, המכס דורש לקבל מסמכים מצורפים כמסר על מנת לטפל בבקשות. לשם כך, פותח מסך ייעודי בשירותים המקוונים של תס"ק-ים ,על מנת לתת אפשרות לסוכני אנייה/משלחים לצרף מסמכים בעת תיקון מצהר ושידורו למכס.

 


 

היערכות למתקפת סייבר - דיווח מצהר

בהמשך למתקפות סייבר על חברות ספנות ומשלחים ,הוסכם לקדם שירות חדש שיאפשר רציפות עבודה בנמלים ובמכס בחירום.

בסיוע תס"ק-ים מופו המסרים הקריטיים בתהליכי הפריקה והטעינה ,בין סוכני האנייה לנמל ולמכס. הוסכם כי תס"ק-ים יאפשרו לסוכני אנייה בתהליך היבוא לדווח מצהרים/פקודות מסירה באמצעות טעינת קובץ אקסל ובתהליך הייצוא טעינת קובץ אקסל לדיווח בוקינג.

יוגדר פורמט אחיד של קובץ אקסל אותו ימלא סוכן האנייה בזמן חירום ויוכל לטעון למערכת תס"ק-ים, הקובץ יומר למסרים ויועבר למכס/נמלים כפי שמועבר היום.

טעינת מצהר הועלתה לייצור ותופעל עם הרשאה רלוונטית שתינתן בשעת הצורך.

פקודות מסירה ובוקינג יכנסו לשלב האפיון במהלך 2021.

×