מסקר שנערך על ידי IPCSA (ארגון ה- International Port community System Association) לגבי מוכנות המדינות לשימוש חברי קהילת הים במדינותיהם ב- Single Window נראה כי כל מדינות החברות, למעט אחת, אופטימיות לגבי מוכנותן לקבל פניות ממשתמשי NSW (בשמו המלא: National Single Window) עד 1 ביוני 2015.
על אף האופטימיות ציינו המדינות חשש לגבי המוכנות של הרשויות הרשמיות לגבי קליטת השידורים. היעדר אחידות במסמכים ובדרישות הפורמליות באיחוד האירופי הם אבן הנגף העיקרי שצוין על ידי הנשאלים להשגת SW הרמוני ומלא.
המדינות ציינו כי ההוראות לא היו מפורטות דיין לגבי השירותים שיכללו בפיתוח אך השאלות קבלו מענה מפגישות שנערכו עם הרשות האחראית באיחוד. כמו כן האיחוד האירופי סייע במימון הפיתוח.
בכל המדינות החברות ריכזו את התיאום והפיתוח של NSW משרדי הממשלה והרשויות האחראיות להובלה ימית והנמלים. בכל המדינות, למעט שתיים, הוקם פורום תיאום בו השתתפו רשויות משתי רמות המקומית וארצית. המדינות בהם לא התקיים פורום קבוע קיימו ישיבות אד-הוק בהתאם לצורך.
יש לציין כי בנושא Ship Formalities (בשמו המלא: IMO Forms) קהילת הים בישראל נמצאת בשלב מתקדם יותר. 82% מהאניות דיווחו בפברואר דיווח אנשי צוות ממוחשב ודיווח בריאות נמצא בשלב פיילוט מתקדם.