מידעונים

פיתוחים עתידיים

בין הפיתוחים: שטר מטען יבשתי, מיחשוב תהליך פינוי אשפה מאנייות, מחשוב תהליך החלפת סוכן אנייה, פלטפורמה לדיווח כניסות לנמל בהתחשב בזימונים מהנמלים, הפרדת התאגידים במתחם אשדוד ועוד
13.06.24 / 15:41
פיתוחים עתידיים
13.06.24
פיתוחים עתידיים

שטר מטען יבשתי

בפורום תס"ק ים האחרון הוצגה תוכנית אסטרטגית של משרד התחבורה לשנים הבאות. במסגרת המצגת הובהר הצורך לקבל בצורה דיגיטלית נתוני שטר מטען יבשתי מחברות התובלה. הוסכם לייצר מהלך בו יועברו הנתונים הרלוונטיים ממסרי הבקשה להוצאת מכולות/מטענים המועברים לנמלים ולמסופים.

קבלת הנתונים במשרד התחבורה מכלל הנסיעות אל/מ נמלים ומסופי מטען תאפשר למשרד התחבורה לבדוק מודלים שונים של גודש צפוי ועל בסיסן לקבל החלטות שישפרו את התעבורה עבור כלל המשתמשים בדרך..

 


 

מיחשוב תהליך פינוי אשפה מאנייות

בהמשך למחשוב תהליך פינוי מי שיפוליים מאניות ,יבוצע איפיון גם לתהליך פינוי האשפה מהאניות.

 


 

מחשוב תהליך החלפת סוכן אנייה

מחשוב כל התהליך בו סוכני אנייה מסכימים ביניהם על החלפת הבעלות על כלי שייט. לתהליך זה יש השלכות תפעוליות וכספיות בנמל . הכוונה למחשב את התהליך שעובד היום באמצעות פקסים וטלפונים כולל יצירת תהליך עבודה מסודר ומתועד.

 


 

פלטפורמה לדיווח כניסות לנמל בהתחשב בזימונים מהנמלים

בהמשך לבקשת רשות הספנות ומשרד התחבורה, ישנו רצון לייצר פלטפורמת מובייל אחידה בתס"ק ים לחברות התובלה באמצעותה יוכלו לשדר בקשות כניסה לנמלים.

הנמלים יתחזקו טבלה ברמת סוג אריזה עם סלוטים אפשריים לכל יום בשבוע בטווח שעות מסויים. תס"ק ים יקרא נתון זה, ויאפשר לחברות התובלה להגיש מסרי בקשה למשיכה/הכנסת מטענים רק ע"פ הכמות האפשרית באותו חלון זמן.

כל נמל מצידו יוכל לייצר לעצמו מנגנון של זימון תורים ע"פ האילוצים והיכולות שלו כולל דיווח על תקלות שגורמות לעיכובים באופן שהמידע יגיע ישירות למובייל של הנהג/חברת התובלה.

 


 

הפרדת התאגידים במתחם אשדוד

בדומה להפרדת התאגידים שבוצעה מתחם חיפה, מבוצעת עבודה בתס"ק ים לקידום הפרדת התאגידים של כימיקלים ורציף המלט במתחם אשדוד. הנושא כולל מיפוי תהליכי העברת המידע הקיימים היום, ונסיונות לגבש פיתרונות למידע התפעולי/לוגיסטי/חשבונאי הכרוך בפעילות שכזו.

 


 

הפעלת מסרי הכנסת מטען למסופים אוויריים

לבקשת סוכני המכס ננסה להניע מהלך מול מסופי המטען האוויריים וחברות התובלה בו ידווח סוכן המסר בקשה להכנסת מטען שפרטיו יושלמו ע"י חברות התובלה, בדומה לתהליכים מול נמלי הים והמסופים העורפיים.

מאחר וסוכני המכס והמשלחים עובדים מול מערכת תס"ק-ים, וכן גם מרבית חברות התובלה, נראה כי ניתן למחשב וליעל את התהליך הנ"ל.

 


 

קישור דיווח אנשי צוות למספר מצהר

כיום דיווחי אנשי הצוות אינם כוללים את מספר המצהר, דבר שמקשה על מקבלי המידע כדוגמת המכס, חיל הים וכו' לבצע חיבור לאנייה בביקור מסויים. תס"ק ים מתכוון לייצר מהלך שבו בעת ביצוע אישור לדוח המתקבל מהקפטן, יזין סוכן האנייה את מספר המצהר הרלוונטי.

הנתון יועבר לגופים המקבלים, ויאפשר להם קליטה נכונה יותר במערכות התפעוליות בה ישוייך דו"ח לנתוני אנייה בביקור מסויים.

×