מידעונים

מכס

חדש: מכס-מסר כלי שייט קטנים, שער עולמי – מודול יצוא ושער עולמי – קבלת מסרים מנמל קצ"א
29.06.21 / 23:18
מכס
29.06.21
מכס

מכס-מסר כלי שייט קטנים:

בשנת 2019 היינו בעיצומו של תהליך הטמעת השימוש במודול דיווחי כניסה/יציאה של כלי שייט קטנים בשיתוף המכס, חיל הים והמרינות. בשנת 2020 עקב משבר הקורונה וסגירת הגבולות נעצרה התנועה והופסקו הדיווחים. כעת, עם פתיחת הגבולות מחדש תס"ק-ים ממשיך בהטמעת השימוש במודול.

 

במקביל פיתח המכס ממשק מידע באמצעותו יקבל את נתוני הכניסות ויציאות באמצעות מסר ממוחשב שייקלט ישירות למערכת שער עולמי. אישורי המכס יתקבלו במסר חוזר, יקלטו במערכת תס"ק-ים שתשקף אותם לשייטים, מרינות ושאר הגורמים הרלוונטיים.

 

בגרף המצ"ב ניתן לצפות בגידול החד בבקשות הכניסה/יציאה לכלי שייט קטנים לאחר הסגר האחרון בגין נגיף הקורונה.

 

במהלך חודש מאי נספרו כ158 בקשות לכניסות/יציאות מהארץ

 

 

בקשות ממוחשבות של שייטים ליציאה/כניסה מהארץ

 

 

שער עולמי – מודול יצוא

במסגרת הפורומים החודשיים של תס"ק-ים דנים בתהליכי העבודה החדשים שיופעלו בזמן העלאה לאוויר של מודול היצוא במערכת שער עולמי של המכס. בדיונים אלו עוסקים בין היתר בתזמון המסרים, תוכנם ונתונים חיוניים הדרושים לגורמים בקהילה.

 

כחלק מההערכות, מבצע תס"ק-ים העברה של מסרי תעודות אחסנה המשודרות כיום לנמלים גם לסביבת הטסטים של המכס, שם הם עוברים המרה לפורמט  XML חדש ומשודרים לנמלים. מהלך זה מאפשר לבצע בדיקות גם בצד המכס וגם בצד הנמלים כולל תקינות נתונים, זיהוי חוסרים וכו' כדי להבטיח בסופו של דבר עלייה לאוויר תקינה יותר.

 

 

שער עולמי – קבלת מסרים מנמל קצ"א

המכס ותס"ק-ים מסייעים לנמל קצ"א להשתלב במסרים ותהליכי העבודה הנהוגים בסחר הימי במדינת ישראל. כבר בשנה שעברה שלח הנמל מסרי סטטוס אנייה , והשנה החלו כבר לשדר מסרי כניסת מטען כאשר כבר מבוצעת הערכות לקליטת מסרי התרה מהמכס ושידור מסרי יציאת מטענים.

 

במהלך העבודה הנמל קיבל הסברים על מבנה המסרים וביצע טסטים מול סביבת ה- פיילוט של תס"ק-ים והמכס.

 

למעשה כך מיושם הלכה למעשה חזון תס"ק-ים לעבודה בסטנדרטים אחידים אצל כל הגורמים המשתתפים בסחר הימי.

×