מידעונים

פיתוחים עתידיים

בקרוב: שדרוג האתר החיצוני של תס"ק ים, פרויקט track & trace, יצוא פסולת מסוכנת, הפעלת מסרי הכנסת מטען למסופים אוויריים, פלטפורמה לדיווח כניסות לנמל בהתחשב בזימונים מהנמלים
14.06.22 / 13:03
פיתוחים עתידיים
14.06.22
פיתוחים עתידיים

שדרוג האתר החיצוני של תס"ק ים

 

הכוונה לבצע שינויים באתר החיצוני של תס"ק ים באופן שיאפשר למשתמש התמצאות ובחירה מהירה מתוך סל של שרותים דומים, ולחלופין גישה קלה וידידותית יותר לשרותים שכיחים כדוגמת סטטוס אנייה וסטטוס מכולה

 


 

פרויקט track & trace

 

במסגרת החברות של תס"ק-ים בארגון IPCSA המאגד בתוכו כ-50 מפעילי חברות דומות בעולם אנו מקדמים פרויקט בשם: track & trace.

הארגון הקים פלטפורמה מחשובית המאפשרת להעביר/לקבל מיידעים בין התס"ק-ים ימים החברים בארגון. בשלב הראשון הועלו 2 שירותים לפלטפורמה סטטוס אנייה, וסטטוס מכולה .

 

השרות החדש יאפשר קבלת נתונים מנמלי המוצא/יעד של האנייה ו/או המטען כדוגמת מועד כניסה לנמל מוצא/טעינה בנמל מוצא או פריקה בנמל היעד. נתונים אלו יתווספו לסטטוס מכולה/סטטוס אנייה ויספקו מידע מלא יותר למשתמשים

במהלך החודשים האחרונים הסתיים הפיתוח של תהליך זה. אנו מחכים לגמר פיתוח של תס"ק-ים ברחבי העולם כדי להפעיל את השירות

 


 

יצוא פסולת מסוכנת

כיום בדיווח הצהרת חומ"ס למכולה מדווח היצואן (באם מדובר בפסולת מסוכנת) את מספר הרישיון שקיבל מהמשרד להגנת הסביבה.

בעת שידור ההצהרה הרלוונטית לרספ"ן , נתוניה מועברים במסר למשרד להגנת הסביבה לצורכי מעקב ובקרה.

הוסכם לקדם את מחשוב התהליך של הגשת הבקשות ליצוא פסולת מסוכנת ואישורן באופן ממוחשב באופן שאולי יאפשר בעתיד גם חיבור לגופים המאשרים במדינות הקולטות.

 


 

הפעלת מסרי הכנסת מטען למסופים אוויריים

לבקשת סוכני המכס ננסה להניע מהלך מול מסופי המטען האוויריים וחברות התובלה בו ידווח סוכן המסר בקשה להכנסת מטען שפרטיו יושלמו ע"י חברות התובלה, בדומה לתהליכים מול נמלי הים והמסופים העורפיים.

מאחר וסוכני המכס והמשלחים עובדים מול מערכת תס"ק-ים, וכן גם מרבית חברות התובלה, נראה כי ניתן למחשב וליעל את התהליך הנ"ל.

 


 

פלטפורמה לדיווח כניסות לנמל בהתחשב בזימונים מהנמלים

בהמשך לבקשת רשות הספנות ומשרד התחבורה, ישנו רצון לייצר פלטפורמת מובייל אחידה בתס"ק ים לחברות התובלה באמצעותה יוכלו לשדר בקשות כניסה לנמלים.

כל נמל יוכל לייצר לעצמו מנגנון של זימון תורים, דיווח על תקלות שגורמות לעיכובים באופן שהמידע יגיע ישירות למובייל של הנהג/חברת התובלה.

ידיעות נוספות במדור מידעון 41
×